więcej


Transport

Japońskie linie lotnicze- ANA- radykalnie redukują emisje CO2 (10155)

2009-10-07

Drukuj

img style='float:left; margin: 0 6px 6px 0;'"Środowisko przyrodnicze jest teraz jednym z największych wyzwań dla przemysłu lotniczego i ANA zgodziła się podjąć tego zadania w roli lidera"-powiedział Mineo Yamamoto, dyrektor linii ANA.

W ubiegłym roku linie lotnicze ANA (All Nippon Airways) przedstawiły swój Ekologiczny Plan na lata 2008 – 2011. Ma on na celu redukcję emisji CO2 w całej flocie, przy czym ANA chce zredukować, w porównaniu do 2006 roku, całkowitą emisję CO2 przy lotach wewnętrznych o 200 tys. ton - z 4,9 mln do 4,7 mln ton. Całkowita emisja (ton/kg), obejmująca loty międzynarodowe zostanie zmniejszona o 10% do końca 2011 roku, co wyrówna redukcję do 25% w porównaniu z poziomem w 1990 roku.

Wymogi ograniczenia emisji zanieczyszczeń narzucił na Japonię podpisany przez nią w 1997 roku Traktat z Kioto w sprawie walki z globalnym ociepleniem. Mineo Yamamoto, dyrektor ANA oraz CEO powiedział, że “środowisko jest teraz jednym z największych wyzwań dla przemysłu lotniczego i ANA zgodziła się podjąć tego zadania w roli lidera. Dlatego będziemy wymieniać naszą flotę na samoloty jak najbardziej przyjazne środowisku, obecnie dostępne na rynku. Jesteśmy zaangażowani w projekty reforestacji oraz odbudowy raf koralowych, uczestniczymy w konkursie na album fotograficzny mający wzbudzić wzrost zainteresowania środowiskiem wśród społeczeństwa, a teraz stajemy się pierwszą linią lotniczą na świecie, która ustanowiła własny cel emisyjny”.

Między 1 czerwca a 10 lipca 2008 roku ANA trzykrotnie uruchomiła w lotach wewnętrznych swój „e-flight” program, który ma na celu skupić uwagę wszystkich pasażerów bliskich kursów na problemie ochrony środowiska. W trakcie lotów podawane są filiżanki i pałeczki ze specjalnym logo oraz wyświetlany jest film edukacyjny z pisarzem Irvinem Welsh’em oraz przyrodnikiem C. W. Nicol’em w rolach głównych. Ponadto cała flota 20 Boeingów 777-200 oraz 300, czyli samolotów biorących udział w lotach wewnętrznych, ma na swoich kadłubach logo „e-flight”.

Niedawno linie ANA wpadły na bardzo osobliwy pomysł: pasażerowie krótkich lotów powinni załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne jeszcze przed startem. Linie doszły do wniosku, że pusty pęcherz oznacza lżejszy samolot, a to z kolei mniejsze spalanie paliwa i mniejszą emisję CO2 – i to aż o 5 ton miesięcznie! Przepisów tych mają dopilnowywać pracownicy linii. Czy pomysł spotka się z przychylną opinią użytkowników linii ANA, okaże się niebawem.

źródło: www.ana.co.jp/wws/us/e/about_ana/corp_info/pr/2008/080522.html


Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej