więcej


Zielona gospodarka

Boom na ekoprodukty w sklepach IKEA (18196)

2015-02-13

Drukuj
galeria

Boom na ekoprodukty w sklepach IKEA, fot. Christian Koehn, licencja CC BY-SA 3.0 na podstawie Wikimedia Commons

IKEA zanotowała ponad miliard euro przychodu ze sprzedaży produktów ekologicznych w 2014 roku. Oznacza to wzrost o 58% w porównaniu z rokiem 2013.

W swoim ostatnim raporcie rocznym, obejmującym okres od 1 września 2013 roku do 31 sierpnia 2014 roku, szwedzka firma wyjaśnia, że wzrost dotyczy artykułów służących m.in. do oszczędzania lub produkcji energii, ograniczenia zużycia wody oraz ograniczenia produkcji odpadów.

Spektakularny skok przychodów w tym segmencie jest wynikiem przyjęcia przez firmę strategii bycia „dobrym dla ludzi i planety” („People and Planet Positive”). Strategia przełożyła się również na świetne wyniki finansowe – przychód szwedzkiej grupy wzrósł globalnie o blisko 6%, osiągając 28,7 miliarda euro. W tym samym okresie inne firmy z tego sektora rozwijały się w tempie 3%. Co ciekawe, wzrost sprzedaży produktów marki IKEA w Polsce był jeszcze bardziej dynamiczny – wyniósł 14%.

IKEA inwestuje w OZE

W ubiegłym roku IKEA zainwestowała w 87 elektrowni wiatrowych – łącznie posiada ich już 224. Jednocześnie zainstalowała 150 tysięcy paneli słonecznych, których w sumie ma już 700 tysięcy. W 2020 roku firma planuje produkować więcej zielonej energii, niż zużywać. Do końca 2015 roku inwestycje w energetykę odnawialną grupy IKEA sięgną 1,5 miliarda euro. Jak wynika z raportu, dzięki inwestycjom w efektywność energetyczną sklepów i magazynów w ciągu ostatnich 5 lat firma zaoszczędziła 66 mln euro.

IKEA przywiązuje dużą wagę do odpowiednich standardów gospodarki leśnej – wszyscy dostawcy drewna do ich fabryk muszą spełniać korporacyjne standardy, a 41% surowców zostało wyprodukowanych lub zutylizowanych zgodnie ze standardem FSC (Forest Stewardship Counsil).

IKEA jest światowym liderem w handlu detalicznym meblami. Posiada 267 sklepów w 25 państwach.

Źródło: sustainablebrands

http://www.sustainablebrands.com


Podobne artykuły


Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej