PL   |   EN

Kupuj odpowiedzialnie - nie tylko od święta

Kupuj odpowiedzialnie - nie tylko od święta
źródło : unsplash
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie jest ogólnopolską organizacją prowadzącą działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji oraz przestrzegania praw człowieka i zasad ochrony środowiska w biznesie. Ich strona internetowa pomaga wybierać świadome wybory konsumenckie.

Na stronie internetowej ekonsument.pl można zapoznać się z dużą ilością artykułów w tematyce odpowiedzialnych wyborów konsumenckich, ekologii i cyrkularności. Informacji można szukac w takich działach jak woda, klimat, żywność czy zabawki.

Po co?
 
Celem jest podniesienie świadomości oraz zdolności polskiego społeczeństwa do podejmowania odpowiedzialnych środowiskowo i społecznie wyborów konsumenckich, a także zwiększenie wpływu polskich konsumentów na politykę polskich firm i globalnych korporacji w celu poprawy ich standardów działania w zakresie ochrony środowiska i przestrzegania praw człowieka.
 
Jak to robią?
 
"Pokazujemy kto i w jakich warunkach wytwarza produkty, które na co dzień kupujemy. Zastanawiamy się czy przy ich powstawaniu nie ucierpieli ludzie, zwierzęta i środowisko, a także wspólnie z Wami szukamy etycznych i ekologicznych alternatyw. Prowadzimy projekty informacyjne, edukacyjne, współpracujemy z nauczycielami, innymi NGO, docieramy do przedsiębiorców, rządu. Dotychczas wnikliwie przeanalizowaliśmy problemy związane z branżami odzieżową, zabawkarską, drzewno-papierniczą. Obecnie zwracamy się też w kierunku elektroniki oraz żywności. Organizujemy konferencje, seminaria, spotkania, debaty, pokazy filmów, happeningi, wystawy, festiwale oraz szkolenia. Wydaliśmy kilkanaście publikacji, m.in. poradniki dla organizacji pozarządowych, firm, konsumentów, a także scenariusze zajęć dla nauczycieli i broszury edukacyjne dla dzieci i młodzieży."
 
Dla kogo?
 
Działania kierowane są do zróżnicowanych grup odbiorców: konsumentów, przedsiębiorców, mediów, instytucji rządowych, nauczycieli, uczniów, studentów, a także członków związków zawodowych.
 
Jakimi metodami?
 
"Korzystamy z nowoczesnych narzędzi komunikacji, w tym mediów społecznościowych, aby wzmacniać zaangażowanie obywatelskie w sprawy konsumenckie. Współtworzymy przewodniki po miejscach zrównoważonej konsumpcji w polskich miastach (tzw. Spacerowniki po świadomej konsumpcji). Inicjujemy wysyłanie pilnych apeli do międzynarodowych korporacji. W sierpniu 2011 r. oddaliśmy w ręce konsumentów „Dobre Zakupy” – pierwszy w Polsce ranking marek ocenianych z punktu widzenia ich odpowiedzialności społeczno-środowiskowej."

Źródło: ekonsument.pl

 

Stworzone przez allblue.pl