PL   |   EN

Jak na co dzień zadbać o planetę? Filmowe wyzwanie

Jak na co dzień zadbać o planetę? Filmowe wyzwanie
źródło : Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie
Trzech na czterech Polaków twierdzi, że zmiany klimatu są sprawą Priorytetową. Polska młodzież uważa również, że tego rodzaju Jednostkowe działania mają sens i mogą przyczynić się do zahamowania Zmian klimatu. Tak wynika z publikacji „europejska młodzież i zmiany Klimatu. Zarys środowiskowy”, która powstała w ramach kampanii People&Planet, którą w Polsce prowadzi Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie.

W związku z trwającą kampanią zachęcamy młodych Polaków i Polki do wzięcia udziału w filmowym wyzwaniu, które polega na stworzeniu minutowego wideo, w którym uczestnicy podzielą się z nami tym, co robią dobrego dla naszej Planety.

Zrób krótki film o klimacie i wygraj nagrody!

Masz pomysł na walkę ze zmianami klimatu i nadmiernym konsumpcjonizmem? Korzystasz z produktów wielokrotnego użytku? Chodzisz na protesty? Masz słabość do ubrań z drugiej ręki? A może nie jest Ci obca dieta roślinna? Kamery oraz aparaty w dłoń i do dzieła!

Konkurs trwa od 01.01.2023 do 31.03.2023. Dla zwycięzców czekają nagrody: bon o wartości 1000 zł na zakupy w sklepie zero waste na zestaw eko-produktów. 

Ponadto najlepszy filmik z każdego kraju weźmie udział w międzynarodowym głosowaniu, gdzie nagrodą jest wyjazd do Portugalii w 2024 roku, podczas którego młodzież spotka się z grupą aktywistów i aktywistek z innych krajów. A jak wiadomo, nic tak nie łączy, jak wspólne zainteresowania i jeden cel, czyli dobro naszej Planety i nas samych.

Szczegóły, regulamin i wytyczne dostępne są na stronie Fundacji Tutaj

Publikacja „Europejska młodzież i zmiany klimatu. Zarys środowiskowy”

Osoby, które brały udział w badaniach, odpowiadały na pytania dotyczące indywidualnego zaangażowania, poziomu wiedzy na temat zmian klimatu, oraz wskazywały co motywuje ich do działania na rzecz klimatu. 

Jak wynika z badań przeprowadzonych w ramach projektu People&Planet, trzech na czterech młodych Polek i Polaków uważa zmiany klimatu za sprawę priorytetową. Nie przekłada się to jednak na chęć uczestnictwa w społecznych inicjatywach – okazuje się, że większość polskiej młodzieży woli działania „z kanapy”, czyli chętniej podpisze petycję niż pójdzie na marsz klimatyczny. A co z odpowiedzialną konsumpcją? Zaledwie 20% młodych Polaków wie, z czym to się je i np. wybiera żywność lokalną.

80% uczestników sondażu uznaje edukację i programy nauczania za najbardziej skuteczne narzędzia zachęcające do podejmowania działań na rzecz klimatu. Zaraz za nimi plasują się wielkie kampanie. A następnie kary i grzywny. Protesty znalazły się na 4 miejscu. W oczach polskiej młodzieży, informacje i źródła naukowe są najmniej efektywnym narzędziem mobilizacji rówieśników do działania.

Polska młodzież wierzy, że ich rząd może być najlepiej wyposażonym interesariuszem do walki ze zmianami klimatu. Młode osoby widzą szanse na zmiany na lepsze także dzięki głosowaniu w wyborach czy podpisywaniu internetowych petycji.

Publikację można pobrać ze strony Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie

Tagi

Stworzone przez allblue.pl